צפו • נתניהו במרכז הרב: "לא נחלק את הלב ולא נמסור אותו לזרים"

שלמה בן יוסף 2 Comment on צפו • נתניהו במרכז הרב: "לא נחלק את הלב ולא נמסור אותו לזרים"
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on הכלה? צה"ל הגיב לשיגורים לעבר מירון בשני טילים בלבד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה נתניהו נאם אתמול בעצרת המרכזית לכבוד יום ירושלים בישיבת מרכז הרב ואמר כי "לפני ימים אחדים ציינו 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית, שם הסתופפו ילדים יהודים עם הפנים שלכם ואיש לא ידע אז אם עם ישראל חי, אבל כנסו כאן ביום הזה במדינת ישראל, בארץ ישראל, בבירת ישראל ותראו ש'מציון תצא תורה ודבר ה' בירושלים' ועם ישראל חי, ועוד איך הוא חי".

"לפני 48 שנה ראו עיננו נפלאות שאת גדולתן לא ניתן לבטא בלשון רגילה. אנחנו זקוקים ללשון המקרא נוכח ההתפעמות של הלבבות על השיבה לירושלים העתיקה, לכותל המערבי, לנחלת אבות. זה החזיר אותנו בבבת אחת לימי הזוהר של עם ישראל. זו היתה דרמה במימדים תנ"כיים ולכן רק המילים הנשגבות בספר הספרים משקפות את תחושתנו. 'עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים'… עיר שחוברה לה יחדיו ולא תחולק עוד".

"הרב צבי יהודה זכה למה שלא זכה לצערנו אביו המנוח, מייסד הישיבה המפוארת הזו, הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל שהלך לעולמו ל"ב שנים קודם לכן. הוא לא היה בין החיים במלחמת ששת הימים אבל נשמתו ורוחו קיבלו משנה תוקף באותן שעות שיא של מלחמת מגן".

"יהודים במהלך הדורות התפללו לשנה הבאה בירושלים, עכשיו בגבעת התחמושת ציטטתי מדברי הנשיא ישעיהו שניבא כאן בירושלים, אמרתי שיש כאלה בין אויבנו שאומרים שאנחנו נטע זר, אנחנו נטע זר? שמעתם? הנביא ישעיהו והמלך דוד היו פה לפני 3,000 שנים. הם ניבאו כאן, מלכו כאן, נאחזו בעיר הזו".

"עד ימי המכבים ואחרי כן גם כן, דור דור יהודים חלמו לשנה הבאה בירושלים. איננו נטע זר. זו ארצנו וזו עירנו, כך היה וכך יהיה. אני יודע למה הם מתנגדים – כי הם מבינים שאחיזת ישראל בירושלים היא הוכחה לעומק שורשנו ולצדקת זכויותינו בארץ, ואנחנו אומרים להם – לא נחלק את הלב ולא נמסור אותו לזרים".

GPOGPOABF_7830

GPOABG_3961

GPOGPOABF_8012

GPOGPOABF_7890



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ראש הממשלה לשעבר מר בנימין נתניהו החליף רגע לפני זה עם ראש הממשלה הנכנס בוז'י הרצוג תן לי עשר דקות לנאום לפני ההחלפה בפני שתחוקק הפוך מזה.

  2. 1

    זה רק מוכיח עד כמה הציונות הדתית פשטה רגל….